Optocht

Net als voorgaande jaren wordt ook dit jaar een optocht gehouden.
Iedereen kan meedoen aan onze welbekende ‘drie rondjes om de kerk’. Jong
of oud, dik of dun, lang of kort; echt iedereen is welkom.

Er zijn 4 categorieën:
1. Wagens (Wagen met minimale afmeting van 5 meter, deze dienen zich
uiterlijk 3 weken voor de optocht aan te melden bij info@piepenplas.nl).
2. Grote groepen (8 personen of meer met of zonder gemotoriseerd
voertuig)
3. Kleine groepen (3 tot 8 personen met of zonder gemotoriseerd
voertuig)
4. Individueel /duo (tot 3 personen met of zonder voertuig)

De optocht zal ook dit jaar weer worden beoordeeld door een neutrale
jury. Ook dit jaar wordt er weer op een zestal categorieën gejureerd.
Hierdoor kunnen de deelnemers op een zo eerlijk mogelijke manier worden
beoordeeld op hun prestatie, wat de uitslag uiteraard ten goede zal
komen.

De categorieën zijn:
1. Carnavaleske (De mate waarin het met Carnaval te maken heeft?)
2. Idee (Hoe origineel is het idee?)
3. Uitbeelding idee (Hoe wordt het idee uitgebeeld?)
4. Presentatie (Hoe is de presentatie van de deelnemers zelf?)
5. Afwerking (Wat is de mate van afwerking?)
6. Techniek (Bewegende delen)

Voor iedere categorie worden punten gegeven van 1 tot en met 10. Verder
zijn er vele extra prijzen te verdelen.
De start van de optocht is om 13.30 uur vanaf de parkeerplaats bij de
kerk. De optocht zal muzikaal worden opgeluisterd door muziekvereniging
Salland uit Liederholthuis.
Na de optocht zullen de prijzen bekend worden gemaakt in de aangenaam
verwarmde en vooral gezellige feesttent op “De Tip”.

Let op! Alle gemotoriseerde voertuigen dienen goed verzekerd te zijn. Deelnemende wagens zijn hier zelf verantwoordelijk voor.

Kijken naar de optocht is leuk maar meedoen is nog veel leuker!

Veel Succes!

Opgaveformulier

4 + 12 =

Optochtwijzer

Elk jaar doen er weer vele carnavalswagens, loopgroepen, duo’s en indviduelen mee met de optocht in Vilsteren. Of je nu jong of oud bent, Vilsternaar of geen Vilsternaar, iedereen mag meedoen. En daarnaast zorgt de vereniging er voor dat ook iedereen nog eens met een prijs naar huis toe gaat!

Hoe gaat het in zijn werk?

Stap 1: Bedenk en maak iets leuks waarmee jij of jullie mee kunnen doen.
Stap 2: Zorg dat je op de dag van de optocht uiterlijk om 12:45 uur in Vilsteren aanwezig bent om een startnummer te verkrijgen. Hiervoor kan je voor de optocht in de tent (bij de inschrijfbalie) tussen 12:00 uur en 13:00 uur inschrijven of je vult het formulier op deze pagina in. Let er goed op dat je dit volledig invult, en vooral de juiste deelnamecategorie kiest, om achteraf teleurstelling te voorkomen.
Opmerking: Voor grote groepen en wagens minimaal 2 weken van te voren opgeven via ivm keuring van je creatie. 
Stap 3: Jij of jullie mogen je vervolgens opstellen tussen de andere groepen/wagens op de parkeerplaats bij de tent (naast de kerk).
Stap 4: Na het inschrijven in de tent krijg je direct een startnummer mee. Deze dient goed zichtbaar te zijn voor de juryleden, zowel voor als tijdens de optocht. Dit omdat de juryleden de inschrijfgegevens over zullen nemen en nog voordat de optocht begint langs willen komen voor een eerste indruk!
Stap 5: Om 13:30 uur zal de optocht van start gaan. De verkeersregelaar zal aanwijzingen geven wanneer je in de optocht mee kan lopen/rijden.
Stap 6: Na afloop zal in de tent de prijsuitreiking plaatsvinden. Naar gelang het programma zal dit ongeveer tussen 16:00 uur en 16:30 uur plaatsvinden. Van elke categorie zullen de drie winnaars de prijs door de Prins op het podium overhandigd krijgen. De andere prijzen kunnen na bekendmaking bij de muntenbalie achterin de tent worden afgehaald.

Nog even een paar belangrijke feiten onder elkaar

– De route van de optocht is drie rondjes rond de kerk;
– Het startnummer moet goed zichtbaar zijn voor de jury;
– Zichtbaar alcoholgebruik zal nadelig zijn voor de score en kan leiden tot diskwalificatie.
– De jury zal op verschillende plaatsen in de optocht opgesteld staan;
– Enkel met je startnummer kan je de prijs in ontvangst nemen;
– Deelname aan de optocht is geheel op eigen risico;
– Indien je meedoet met een gemotoriseerd voertuig, vraag dan bij uw verzekeringscontactpersoon na of u bent verzekerd voor deelname aan een optocht;
– Carnavaleske, idee, uitbeelding idee, presentatie, afwerking en techniek zijn de onderdelen waarop alle deelnemers beoordeeld zullen worden.

En voor de rest….gezellig meedoen en genieten van alle aandacht voor die zotte voorstelling! Want iedereen vindt het altijd bijzonder leuk om in het mooie Vilsteren mee te mogen doen aan de carnavalsoptocht. En natuurlijk is het na de optocht pas echt genieten omdat in de aangenaam verwarmde tent pas echt carnaval wordt gevierd. Kortom; alle reden om ook mee te doen.

Hieronder zijn de bedragen, plaatsen per deelnamecategorie in tabelvorm weergegeven. De vermelde bedragen zijn inclusief startgeld. Daarnaast zal door de Prins de aanmoedigingprijs á 50 euro tijdens de prijsuitreiking bekend worden gemaakt! Kortom; er is naast veel plezier ook nog eens veel te verdienen in de Piepenplasoptocht. Dus zorg dat je ook dit jaar – in welke vorm dan ook – weer meedoet!

Tot ziens in de optocht!

C.V. “De Piepenplassers”

Prijzengeld

DEELNAMECATEGORIE
Wagens Grote
groepen
Kleine
groepen
Individueel
/ duo
PLAATS
1 € 300,00 € 125,00 € 75,00 € 50,00
2 € 250,00 € 100,00 € 65,00 € 40,00
3 € 200,00 € 90,00 € 50,00 € 30,00
4 € 175,00 € 75,00 € 40,00 € 25,00
5 € 160,00 € 60,00 € 30,00 € 15,00
6 € 140,00 € 50,00 € 20,00 € 12,50
7 € 120,00 € 40,00 € 10,00 € 10,00
8 € 100,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
9 € 90,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
10 € 90,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
11 € 60,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
12 € 60,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
13 € 60,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
14 € 60,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
15 € 60,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
16 € 30,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
17 € 30,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
18 € 30,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
19 € 30,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00
20 € 30,00 € 35,00 € 10,00 € 5,00